تعمیر باتری های لیتیوم شکسته امکان پذیر است؟

()

چندی پیش یک دکترای فناوری سلول سوختی از خود پرسید: «چرا باتری‌ های لیتیومی را به این شکل می‌سازند. چرا آنها را به هم می‌چسبانند تا اصلاً امکان تعمیر باتری‌های لیتیومی شکسته وجود نداشته باشد؟»

او در واقع بر سر یک موضوع مهم اتفاق افتاده بود. زیرا وقتی یک سلول از کار می‌افتد، ما در نهایت سلول‌های کاملاً خوب را بازیافت می‌کنیم.

تعمیر باتری های لیتیومی شکسته باید امکان پذیر باشد

در تئوری، جایگزینی یک سلول لیتیوم دود در باتری باید واقعاً آسان باشد. با این حال، سازندگان تعمیر باتری های لیتیومی شکسته را تقریبا غیرممکن می کنند.

یک شخصی با نام ، امریت چاندان توضیح می دهد که آنها را محکم به هم جوش می دهند و می چسبانند بنابراین دسترسی به سلول های جداگانه غیرممکن است.

او توضیح داد که خیلی شبیه گاوصندوق است. «شما آن را باز می‌کنید، آن را از بین می‌برید و نمی‌توانید دوباره آن را جمع کنید. شما نمی توانید آن را تعمیر کنید. همین است.» جای تعجب است که کسی قبلاً به این موضوع فکر نکرده است.

 

باتری های لیتیومی همه جا در همه جا وجود دارند: در تلفن ها، دستگاه ها، لپ تاپ ها، خودروهای الکتریکی و حتی مریخ نوردها.

ما دوست داریم بدانیم چرا تولید کنندگان باتری لیتیومی آنها را به این روش می سازند، اگرچه می دانیم باتری ها باید قوی باشند.

یک راه حل کاملا معمولی رمز کار را می شکند

امریت چاندان با مهندس مکانیک کارلتون کامینز همکاری کرد تا راه حلی بیابد. او به طور فزاینده‌ای نگران می‌شد که بسیاری از باتری‌ها وقتی عمر مفیدشان باقی می‌ماند، از بین می‌روند.

این دو علاقه‌مند ماه‌ها صرف جداسازی باتری‌ها کردند. آن‌ها مصمم بودند راه‌هایی برای تعمیر باتری‌های لیتیومی شکسته بیابند که متوجه شدند در طراحی مجدد قرار دارد.

سرانجام، کارلتون کامینز راهی برای دستیابی به این هدف، با استفاده از فشرده سازی برای نگه داشتن سلول های باتری در کنار هم پیدا کرد.

“شما یک سلول را بیرون می آورید و آن را با یک سلول جدید جایگزین می کنید.” چادان با افتخار توضیح می دهد. ما تمام مقدار را از سلول‌ها استخراج می‌کنیم که وقتی هنوز کار می‌کنند دیگر دور ریخته نمی‌شوند.»

ما در ادامه این مقاله به راه حل کشور چین برای استفاده از باتری های قدیمی میپردازیم (نمونه برای مثال در حوزه بازیافت یا بطور کلی تعمیر باتری های لیتیومی)

سازندگان خودروهای برقی چین باتری های قدیمی را بازیافت می کنند

چین می خواهد بر بازار خودروهای برقی تسلط یابد، همانطور که آمریکا زمانی برای بنزین انجام می داد. مجبور است، زیرا آلودگی سوخت های فسیلی آن بسیار زیاد است. از آنجایی که تنها 17 درصد از خانوارهای چینی در حال حاضر دارای خودرو هستند، این کشور با پیشروی تکنولوژی زندگی می‌کند. اکنون دولت پکن در حال آماده شدن است تا سازندگان خودروهای الکتریکی چین را مجبور به بازیافت باتری های لیتیومی خود کند.

چرا هجوم ناگهانی برای اجرای بازیافت

چین برای کنترل عرضه کبالت و لیتیوم در حال رقابت است. با وجود این، به طرز شگفت انگیزی در مورد بازیافت باتری های ماشین های الکتریکی کارکرده سهل انگاری شده است. مقامات شهری با کوه های قراضه روبرو هستند. علاوه بر این، روشی که سازندگان سلول‌های باتری خود را مونتاژ می‌کنند، بازیافت ایمن آنها را دشوار می‌کند.

روز یکشنبه 25 فوریه 2018، وزیر صنعت چین “توافقات موقت” را اعلام کرد. این ترتیبات، سازندگان خودروهای برقی چینی را ملزم به بازیابی باتری های قدیمی می کند. علاوه بر این، آنها باید «کانال‌های بازیافتی را راه‌اندازی کنند که باتری‌های قدیمی بتوانند در آنجا جمع‌آوری، ذخیره و به بازیافت‌کنندگان متخصص منتقل شوند».

 

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟ شما میتوانید نظر خود را در قسمت نظرات وارد کنید

یا برای خرید باتری لیتیومی به فروشگاه ما مراجعه کنید

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

نظر بدهید

میانگین امتیاز / 5. امتیازات :

امتیازی داده نشده است!

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *